PENAPIS AIR ESPRING BAGUS KE?

Di dalam perkongsian ini saya akan kongsi mengenai dengan pengalaman Saya sendiri Guna penapis air Coway dan juga ESPRING.

Memang betul setiap rumah mesti perlu ada penapis air untuk mengelakkan kita dari sakit yang tak nampak. Tapi selepas kita ambil pasang penapis air di rumah adakah kita tahu tentang penapis air? dari segi air RO atau MINERAL? Anda wajib ambil tahu kerana untuk keluarga kita tersayang.

APA ITU RO WATER :

Ro water yang biasa kita lihat di kedai botol yang bertutup warna putih biasanya ada di kedai runcit, petronas shell dan di kedai lain-lain.  Air RO ini adalah air yang tulen dan zat galian, Air ro ini juga ada asid, ia boleh menghakis natrium, kalium, klorida, kalsium, magnesium dalam tubuh kita.  Tubuh badan kita boleh menyebabkan ada masalah sakit kerana ro water ini mengandungi garam galian.

https://timesofindia.indiatimes.com/life-style/spotlight/reverse-osmosis-treated-water-may-not-be-as-good-for-you-as-you-think-it-to-be/articleshow/71034806.cms#:~:text=According%20to%20a%20recent%20warning,other%20necessary%20nutrients%20from%20water.

 

APA ITU AIR MINERAL:

Air mineral mengandungi bahan yang terlarut dan rasa agak berbeza dari air yang lain. Air mineral ini biasanya akan ada di kilang atau di makmal kerana air mineral adalah semula jadi.  Air mineral ini tidak sama dengan air minuman yang biasa kerana mengadungi mineral yang semula jadi.

 

Saya juga pengalaman menggunakan penapis air yang anda gunakan dengan ikatan kontrak pembayaran selama 3 atau 4 tahun rasanya.  Dalam masa yang sama penapis air saya mengalami masalah dari segi air tidak naik kerana saya tinggal di rumah flat tingkat 4, pihak syarikat penapis air selalu hantar orang untuk repair tapi tetap sama juga masalah terjadi, kemungkinan rumah saya tingkat 4 jadi air tak dapat nak pam lebih tinggi rasanya dan saya terus batalkan kontrak kerana mempunyai masalah yang tidak dapat menyelesaikan.

Alhamdulilah kawan saya memperkenalankan 1 penapis air yang cukup baik dan di gunakan ikut pada pengalaman saya sendiri.

Sekarang saya guna jenama ESPRING yang sangat terbaik sudah lebih 3 tahun saya gunakan seronok air jernih, air mineral dan kualiti, dalam masa yang sama saya juga mengalami masalah katrij  ESPRING problem, apa yang saya lakukan saya hanya pergi ke hq untuk tukar catrige sahaja dalam masa 1 jam.

 

Ramai orang tanya susah ke guna ESPRING ni?
Jawapannya: tidak sudah kerana anda boleh tukar katrij sendiri tidak perlu panggil orang untuk datang ke rumah anda. jadi kita tidak perlu risau tentang itu, jika ada masalah yang lain boleh bawa ke hq hanya tunggu dalam masa 1 jam sahaja untuk mereka semak penapis air anda.

 

Bayaran mahal ke penapis air ni?
Jawapannya : Tak mahal seperti yang anda sangkakan, bayaran cuma RM 3,400.00 cash percuma untuk anda pasang dan juga service selama 1 tahun, tidak perlu bimbang tentang pembayaran anda boleh juga buat ansuran di syarikat. selamat 7 bulan sahaja.:-D

NOTE : Tidak lupa juga selepas anda buat pembayaran bersama dengan mereka anda akan dapat RM 300.00 dari pihak syarikat pada 15 haribulan. walau anda buat ansuran pada bulan pertama.

 

Di bawah ini adalah beberapa perkara yang seronok bila kita menggunakan air ESPRING.

 

1.DARI SEGI SERVICE KERUMAH

Kita tidak perlu memanggil orang hadir ke rumah untuk service penapis air ini, kerana anda sendiri boleh service mungkin untuk kali pertama anda perlukan bantuan cara untuk service, ia sangat mudah simple.  Jika anda sudah service tapi masih lagi ada masalah didalam penapis air, anda boleh ke hq amway repair perlukan masa dalam 1 jam sahaja, selepas itu anda boleh pasang semula penapis air di rumah mudah kan!

 

2.TEKNOLOGI YANG MENARIK DAN BERFUNGSI DENGAN BAIK

Penapis air ESPRING mempunyai penuras blok karbon, cahaya UV, dan pemantauan elektronik. Kartrij Karbon-UV mengurangkan partikel dan lebih 140 bahan cemar; cahaya UV memusnahkan lebih daripada 99.99% mikroorganisme bawaan air, dan sistem pemantauan elektronik membolehkan pengguna mengetahui bila masanya untuk mengganti. Kombinasi teknologi-teknologi inilah yang menjadikan ESPRING begitu unik.

Pengalaman saya : tanda-tanda katrij anda perlu tukar,  lampu uv akan menyala warna merah dan ada bunyi seperti emergency.

anda boleh cuba layari :
https://www.youtube.com/watch?v=pvvDWzS8SjE
sumber dari: https://www.youtube.com/c/LifeisAmazingChannel

 

3.PENAPIS AIR ESPRING MESRA PENGGUNA DAN MUDAH DI PASANG SENDIRI


Penapis air ESPRING tidak perlu dibotolkan atau penuras jenis jag, Sistem Rawatan Air ESPRING boleh membekalkan semua keperluan air minum dan memasak bagi sebuah keluarga sederhana bila-bila sahaja ia dikehendaki, ESPRING ini di pasang terus dari paip.  Dari segi saiz penapis air ESPRING ini sangat unik kerana tidak banyak ruang digunakan dan boleh letakkan di bahagian singki rumah sahaja.   Di bawah ini adalah contoh saiz ESPRING letak di singki rumah.

 

4.PENYENGGARAAN MUDAH DAN LEBIH KETENANGAN

ESPRING ini  memerlukan penggantian katrij setiap bulan dan boleh jadi perlu tukar setiap bulan. Namun, dengan penapis air ESPRING ini boleh membekalkan 5,000 liter air atau bekalan satu tahun mana-mana yang terdahulu – sebelum Kartrij Karbon-UV perlu diganti.  Di bawah ini adalah cara tukar penapis air ESPRING

https://www.youtube.com/watch?v=LQbYVsZMFeY
sumber dari : https://www.youtube.com/c/FadzlyMohamad

 

Secara ringkasnya penapis air ESPRING ini membekalkan air mineral.
Dan Menggunakan teknologi luar biasa.

Kuasa WIRELESS

Teknologi kuasa wayarles eCoupled mengalirkan kuasa elektrik menerusi komponen di dalam unit untuk menyalakan lampu UV tanpa penyambung elektrik sentuhan langsung. Kuasa wayarles ini menjadikan prestasi unit sangat efisien dan boleh diharapkan.

Cip Pintar

Paparan LED menggunakan ikon ringkas kiu audio untuk memberitahu anda bahawa sistem itu berfungsi dengan betul. Monitor juga memaklumkan anda bila masanya untuk menggantikan kartrij eSpring (sekali setahun / 5,000 liter mana-mana yang datang dahulu).

Penuras Blok Karbon Termaju

Penuras blok karbon sistem rawatan air eSpring menggunakan karbon yang diaktifkan berasaskan tempurung kelapa berkualiti tinggi untuk penyingkiran bahan cemar yang berkesan, sehingga 0.2 mikron.

Lampu UV

Lampu UV penapis air ESPRING menyala serta-merta ketika air mengalir dan menghapuskan lebih 99.99% bakteria dan virus bawaan air penyebab penyakit di dalam air minum.

sumber dari : https://espringwaterpurifier.com/bm/about

 

Teirma kasih kepada anda sudah meluangkan masa membaca perkongsian dari saya, perkongsian tersebut bukan rekaan semata-mata tapi dari pengalaman saya sendiri menggunakan PENAPIS AIR ESPRING ini. Mungkin ada rezeki anda juga boleh gunakan.! ALL THE BEST!

Advertisements

One thought on “PENAPIS AIR ESPRING BAGUS KE?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!