5 Cara mudah call prospek

Phone call ni selalu terjadi kepada anda yang buat perniagaan perkhidmatan dan jual produk macam saya, Jadi untuk phone  call ni anda boleh guna langkah yang mudah sahaja, dan selepas buat call lebih baik anda jumpa berdepan, di atas penglaman saya, saya memang akan call dahulu, sebab kalau gunakan ads mahal , jadi saya akan gunakan teknik ni untuk jimatkan kos marketing.

 

1.BERI SALAM
Mungkin anda nak mengucapkan “selamat pagi”, “good morning”, “Hai assalammaualaikum” yang ikut pada waktu yang sesuai waktu anda hubungi mereka.

Di atas pengalaman saya, saya akan call seperti ini ” Assalammualaiikum ni en asri ke? ” jadi bila mereka dengar kita beri salam tu rasa sejuk lah sikitkan

2.INTRO YOUR SELF

“Nama saya Izzat dari Farikh resources” ” Nama saya Izzat dari Irfan khairi sdn bhd”

3.MINTA IZIN

Anda perlu minta izin untuk bercakap, ini amat penting ya, sebab kita tak nak ganggu prospek kita waktu mereka sedang sibuk.
Sebagai contoh : “Boleh ke kita bercakap sekarang, tuan/puan available tak untuk bercakap sekarang?” if mereka kata okay, mungkin kita boleh proceed, jika tidak kita akan setkan waktu yang lain untuk call semula.

4.REASON CALL

Apakah tujuan anda call prospek sebenarnya ?
mungkin anda boleh gunakan ayat seperti ini ” “Tujuan saya call ni tuan/puan adalah ingin berkongsi rezeki melalui zoom tentang perniagaan plan b 2021 dengan tuan/puan, plan b ni adalah sesuatu perniagaan yang pemintaan ramai, berminat untuk join ? ”

5.SANGAT MUDAH
Boleh tak saya introduce perniagaan plan b 2021 ni di dalam zoom meeting pada hari sekian 😆

Selepas zoom meeting saya akan berjumpa dengan prospek saya untuk jelaskan lagi tentang produk saya, sama juga seperti perkhidmatan atau menjual produk.  Kesimpulannya adalah anda boleh sambungkan semua ayat ni waktu call prospek, di atas pengalaman saya sendiri, saya telah gunakan ayat seperti alhamdulilah saya boleh buat 3 closing dalam masa 1 bulan  🙂

 

Semoga anda berjaya 🙂

 

Advertisements

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!