BEST 5 CARA HILANGKAN JERAWAT DENGAN

ANDA BOLEH KONGSIKAN ARTIKEL 5 CARA HILANGKAN JERAWAT DENGAN MUDAH DENGAN KAWAN-KAWAN YANG LAIN.

Bila waktu umur kita sudah dewasa atau remaja kita akan tumbuh jerawat di muka di badan, saya faham anda semua mesti nak cuba hilangkan atau kurangkan jerawat tersebut supaya anda lebih selesa dan berkayakinan tinggi bila keluar jalan-jalan atau nak berhadapan dengan orang.

 

1.ELAKKAN SERING CUCI MUKA ANDA SETIAP WAKTU

Kulit muka kita ini memang sangat sensitif jika kita mencuci atau basahkan kulit muka kita dengan berlebihan kerana ia akan menjadi perkara yang tidak baik pada kulit muka kita. jadi solusinya adalah anda boleh biasakan diri anda mencuci muka pada bangun pagi (bangun tidur je terus cuci muka anda dengan air biasa sahaja atau terus mandi pun boleh), sebelum tidur malam atau selepas berpeluh (bermakna selepas buat aktiviti sukan atau lain-lain) boleh menggunakan skin care yang anda biasa gunakan pun boleh atau anda cuci menggunakan air biasa sahaja pun boleh tiada masalah yang penting anda cuci muka ikut rutin seperti saya maklumkan di atas.

 

2.JANGAN TERGODA DENGAN GOSOK MUKA ANDA BILA GATAL

Perkara ni semua orang akan merasa, bila muka terasa gatal tangan kita automatic garu dekat muka anda perlu tahu bagaimana CARA HILANGKAN JERAWAT. waktu muka kita tengah berminyak, kotor,  lepas makan ayam atau udang yang menyebabkan muka kita gatal yang ini bermungkinan effect pada resdung juga. Kalau boleh elakkan garu ya kawan-kawan kerana perkara ini boleh menyebabkan muka anda tumbuh jerawat. Jadi solusinya adalah jaga pemakanan juga mengelakkan muka kita gatal, kalau baru abis buat aktiviti bersukan dan sebagainya tunggu peluh kering, baru kita terus cuci muka supaya muka kita bersih dan bebas dari kotor dan kuman. Jum kita sama-sama gunakan tip ini.

 

3.CARA HILANGKAN JERAWAT ANDA PERLU ELAKKAN LETAK ASID ATAU PENCUCI MUKA PADA LUKA YANG KITA PICIT JERAWAT TU 

Yang ini anda boleh elakkan kerana luka yang anda sudah picit kemudian anda letak pula asid atau pencuci muka di luka jerawat itu ia akan mengakibatkan parut yang hitam, bila terjadinya parut da hitam ni ada dimuka kita akan menjadi susah nak hilang, Solusinya bila kita sudah picit jerawat tu ia akan meninggalkan kesan warna merah, untuk kita meredakan kesan merah itu anda boleh letakkan aloevera atau serum yang anda bahan aloevera. Atau pun anda juga boleh letakkan ais cube didalam peti ais letakkan didalam kain kecik dan tuamnya ke jerawat yang anda sudah picit, untuk mengelakkan jerawat itu makin bengkak dan merah.

 

4.CUCI SARUNG BANTAL ANDA

 

Kalau boleh anda rajin-rajin cuci sarung bantal tempat tidur anda ini kerana kemungkinan di bantal anda itu mempunyai Sel-sel kulit mati, bakteri, Lagi bagus  Ganti sarung bantal atau cadar tempat tidur anda  setiap minggu.

 

5. GUNAKAN PENCUCI MUKA YANG  ANDA SUDAH MEMBELI

Tapi sarankan anda boleh gunakan pencuci muka yang anda sering gunakan dirumah, pencuci muka yang terkenal dan mampu bantu anda menjaga keadaan muka dan juga mampu menjaga kesihatan kulit muka anda seperti yang saya tahu  https://syafiqahaina.com/ https://www.marykay.com.my/ https://www.amway.my/ 

Di atas pengalaman saya sendiri dengan   5 CARA HILANGKAN JERAWAT DENGAN MUDAH saya menggunakan produk dari syarikat amway iaitu Essentials Acne Care Gel ia amat selesa digunakan. Sebenarnya  tak kisah anda berminat nak beli skincare di mana-mana syarikat yang paling penting anda perlu dapatkan juga konsultan dari syarikat tersebut supaya anda di tersalah guna produk skincare ini pada muka.

Perkongsian di atas adalah informasi yang saya tahu sahaja CARA HILANGKAN JERAWAT dan di atas pengalaman saya yang saya pernah menggunakan produk skin care. Jika nak betul-betul nak jaga muka anda anda boleh cuba dapatkan konsultansi dari pada mereka yang berpengalaman dalam bindang ni, sebagai contoh saya sertai produk amway, mereka ada buat perkongsian tentang penjagaan muka, bukan itu sahaja tetapi anda juga boleh menjana pendapatan dengan mudah.
Advertisements

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!